onsdag 13. oktober 2010

Avslapning:)

Nå er vi kommet til Muktahan, der hvor vi skal ha språkkurs i 3 uker, fra mandag av og fremover. Vi kom her klokken 5 i ettermiddag, og jeg har slappet godt av for meg selv på enerom med dataen min:) Nå er det en uke siden jeg reiste ifra Norge, men føler det er så utrolig mye lengre siden:) Har opplevd så mye allerede! Og har mange tanker å fordøye! 

Så må jeg jo fortelle litt om de siste spennende dagene jeg har hatt:) På søndag var vi på gudstjeneste i den menigheten i Bangkok som meg og Ingrid skal arbeide i. Det var en veldig fin gudstjeneste der jeg fikk sett hvordan de har det der.Vi hadde tolk under talen av en norsk misjonær og de hadde til og med oversatt sangteksten til engelsk for oss på powerpointen, så da skjønte vi også hva som ble sunget:) Så dette er jeg veldig positiv til:) Men mot slutten av gudstjenesten fikk vi beskjed om å komme opp på scenen å introdusere oss selv, så da tok likegodt alle fire å introduserte seg selv på thai-språket:) Da ble de imponert:) hehe. Men det vi fikk spørsmål om etterpå var om vi kunne synge en sang:o hehe.. Det kom jo litt som ei "bombe" da:P Men vi tok det på strak arm og sang "om jeg er liten eller stor". haha:) Tror de fikk med seg en del med de gode bevegelsene våres:) 

Etterpå fikk vi komme på middag til et misjonærpar Solveig og Dag Johannessen. Det var utrolig koselig:) Og mot kvelden reiste vi fire og den eldste dattera dems, Kari, avsted for å få Thai massasje:D Ja, det var nok like godt som det er kjent for:) Så der ble jeg massert i 1time på bein, rygg, skuldre, nakke og hode:) Og det kostet 40 norske kroner:) 

Se her vettu.. Nå er de klare for å bli massert:D 



Etter massasjen gikk turen mot Ubon for å dra på Impuls:) Vi tok tog opp som var en 11 timers reise. Det var en hard tur kan du si.. Vi tok nattoget, så jeg trodde det skulle bli veldig greit når jeg kom inn i toget og såg at vi hadde fått senger og alt. Men en skulle tro at de ville lage snø inne i de vognene, det var så mye air condition på at jeg hadde problemer med å få sove:) Men en opplevelse var det:) Skal bare kjøpe med meg litt ekstra klær som jeg kan ha på meg til hjemreisa igjen:) hehe. 



Her koste vi oss med masse prat og snop! Så begynnelsen av turen var veldig koselig!:D
 (helt frem til en voknet på natten... ) 

Så var vi fremme i Ubon. da ventet vi på Prem og noen andre, for å ta buss sammen med dem til Impuls. Når vi kom opp der, ble vi møtt av mange hyggelige folk:) Vi fikk også noen oppgaver som å ha ansvar for et rom, og ståi kiosken under leiren:) Var fint å få noen oppgaver synes jeg:)
Men Impuls var helt fantastisk! Gud er god! Det var noen veldig gode dager og kvelder! Det var gode møter med en kjempe lovsang fra både Impuls Norge og Thailand, seminarer og aktiviteter:)
På denne leiren ble ca. 35 ungdommer frelst! :D Gud er virkelig god! 




De som kom på Impuls, kom med menighetene sine. Så alle menighetene samlet seg i hver sin ring, og ba for sin menighet, om at den måtte bli styrket og bli større! Utrolig sterkt!


Var overskriften for disse tre dagene. Alle fikk hver sin t-skjorte av denne. I tillegg fikk de hver sin bok som Prem har oversatt fra norsk til thai. Boken er: En helt overkommelig disippel:) 

Jeg måtte også ha med et bilde av kiosken vår:)

 Og ikke minst vaffelsalget! Og det solgte godt! 


Ra tree sa wad (God natt) :D

2 kommentarer:

  1. Hei på deg, Merete:)
    Det ser ut som om de he det fin!
    Impuls virka heilt fantastisk!
    God bless..

    SvarSlett
  2. Hei Marte:) Koselig å høre fra dæg:D Me he det veldi fint ja:) Starta med språkkurset i går, så he jo egentlig ikkje gjort så mye ant enn turist ting før d:) Men går det bare fint me dykke?:)

    Ja det var ein utrulig opplevelse på Impuls! :D

    SvarSlett