lørdag 9. oktober 2010

Oppdatering:)

Ja jeg har fått noen veldig gode inntrykk av Thailand de første 3 dagene jeg har vert her:D Har hatt fullt program nesten hele tiden, så føler egentlig jeg har vært her mye lengre!

Vi ble møtt av Joke (kontaktpersonene vår) og Arne (som er fra Norge og arbeider for NMS) på flyplassen, noe som var veldig koselig:) Etterpå tok vi med oss bagasjen ut og ble møtt med en veldig varme på var 30 grader og en fuktig luft. Vi fikk oss også en god latter da vi såg parkeringshuset.. Der stod det mange parkerte biler på langs forran andre biler, de stod altså i fri, slik at hvis en annen bil skulle ut, måtte en dytte den andre bilen bort:) hehe. Måtte få med det på bloggen:) Syntes det var utrolig vittig!

Vi kom til leiligheten, som var nokså tålig:) Mindre pen enn i Norge, men tror det kan være veldig bra for meg, å kunne oppleve det å leve litt enkelt, å ikke kunne ha alt! Vi har air condition på rommet, som er utrolig godt, hadde vel nesten ikke gått uten for oss nordmenn som ikke tåler så mye:P hehe:) Men senga er heller dårlig. Kan vel kanskje sammenligne det med å sove på ett teppe på gulvet, og da overdriver jeg nesten ingenting:) Men har lagt et par slags dyner under lakenet, så går veldig bra:) Og lakenpose er noe jeg lever i om natten:)

Vi ble også invitert ut av Prem, som har vært i Norge som Hald student til å ut å spise middag i den høyeste bygningen i Bangkok som er på en rundt 300 meter. Tingen var det at det ble litt kommunikasjonsproblemer mellom oss, så vi spiste alene, og traff dem etterpå:) Vi var også oppe på taket av bygningen som var et hjul som gikk rundt, slik at vi kunne se Bangkok fra alle sider:)



 Dette er altså Bangkok fra høyden. Bor ca 10 millioner her!  Fotograf Ingrid


Så fikk vi beskjed i går om at vi hadde blitt invitert i bryllup:o Utrulig kult! Så vi har altså vært i bryllup i kveld:) Men det er visst nokså vanlig her i Thailand å bare invitere masse folk:) Så det var spennende å oppleve et Thai-bryllup:) Så i går måtte vi avsted for å handle kjoler som vi kunne ha i bryllupet. Min kostet f.eks 100kr kroner, så er veldig billig her:) Så her kommer noen bilder fra bryllupet:)

Norske brudepiker:) 










 Me norske blei med på bilde med brudeparet:) Nice! 

 En av matrettene:) Ble satt fram mange forskjellige tallerkener med mat, som alle fra bordet tok ifra:) Og jeg spiste med sånn pinner:P Spennende! 


 Meg og nydelige Prem:D 





Hald studentene og Prem:) 


Vi har også funnet på mye annet gøy og interessant. Blant annet vært å hilst på biskopen, truffet flere norske misjonærer,  fått informasjon om Bangkok, vært rundt og sett i byen, vært på kino (som jeg sikkert sov 80% av) men men:) En del mer har vi opplevd, men kan ikke få med alt;) + at jeg ikke har fått tatt så mange bilder enda, men det skal endres på:)



Til slutt kommer det et bilde av meg og hærlige Ingrid som er min bedre halvdel her i Thailand:D


4 kommentarer:

  1. Åå, kjempegøy at du allerede he lagt ut et nytt innlegg!!! Tykke du æ flink t å blogge æg:) Høres ut som du he opplevd mye gøy allerede! Det æ bra! Måtte le a det parkeringshuset! Det hørtes jo ganske vilt ut!! Hehe:P Glede mæg t neste innlegg :):) Kos dæg videre:)
    PS! Kossen æ tidsforskjellen forresten? :P
    <3

    SvarSlett
  2. Kjempegøy å lese og se bilder Merete:D Så bra at du trives så godt allerede! Gleder meg til å høre mer:D Ønsker deg ei herlig uke!

    Hilser fra Tor Vegar:)

    Klem fra Silje

    SvarSlett
  3. Hei :)
    Kjenner jeg blir litt misunnelig. Skulle gjerne vært med i bryllupet til Muk. :) Men jeg unner dere opplevelsene! Tro meg, det blir bare bedre. Kos dere masse :) Gleder meg til å lese mer.

    SvarSlett
  4. Hehe, takk Anne:) Me ligge fem time før dykke, men dykke ska vel snart stille klokka, så då bli d seks time;)

    Takk Silje:) Ja æ veldig fornøyd me d:) Du må hilse så mye igjen t gubben;)
    Å ha ei hærlig uke i Grimstad by au:)

    Så bra å høre Siri:) hehe. Ja Thailand æ ein fin plass:)

    SvarSlett