mandag 18. oktober 2010

Se, en elefant!!

....roper Marit. Jeg trodde ikke på henne. Men sannelig gikk det en elefant tuslende i gata:) Jeg visste ikke at det var elefanter i Thailand jeg! Og i dag fikk jeg anledning til å mate en elefant:)

Se, den smiler:) Og den var veldig sterk i "klypa" hehe..


Så putter den maten i munnen:) Kult!
Når jeg hadde gitt den all maten, så sa elefanten "elefantlyden" for å si tusen takk:D hehe. Fasinerende! Jeg ønsket også å sitte oppå den, men det kunne jeg visst ikke av en eller annen grunn... 


Så tuslet de videre i gata:) 

Under denne opplevelsen var meg og Ingrid sammen med ei jente på 21 år som er her ifra Thailand, på vei hjem til henne på besøk:) Det hele startet med at meg og Ingrid var på postkontoret, og jeg tror, eller vet at jeg såg litt lost ut.. Så kom det plutselig en jente bort og spurte om jeg trengte hjelp:) Da kom "smilets land", som Thailand er kjent for i praksis for meg også:) Det var en virkelig smilende og god person! :) Tenk å komme bort til oss og begynne å prate. Vi ble stående i 5-10 minutter å prate, om hva vi var her for og hva hun holder på meg og slikt. Jeg nevnte også det at vi skal arbeide litt i kirka her og slikt, og en såg bare at det lyste fra henne, og hun sturte med en gang: "åå, er dere kristne?" Det var nemlig hun også:)
Her i Thailand er det veldig få kristne personer. Ca 95% er buddhister og bare noen få prosent er kristne.

Etter 10 minutter spurte hun om vi ikke ville være med henne hjem. Vi takket ja for tilbudet med en gang og var kjempe glade for å kunne få muligheten til å være med henne og snakke mer med henne:)

Gam som hun heter, holder på med tredje årets utdannelse som farmasøyt, og mor hennes arbeider i et apotek, og de bodde liksom innenfor butikken. Mora var også utrolig koselig. Her i Thailand er de veldig gavmilde, så vi ble tilbudt en slags dessert med kokosmelk med fruk i. Det litt spesielt, men også veldig godt:) Gam er også ei jente som er utrolig god i engelsk, noe som fåtallet er her egentlig, så det gjorde kommunikasjonen mye bedre:) Vi kom også i snakk om Hald internasjonale senter, som vi går på, og jeg kjente bare med en gang at "åå, Gam skulle virkelig fått oppleve Hald!:) Så vi gav henne nummeret til Joke (som er kontaktpersonen vår her i Thailand, og han har også gått på Hald), så håper han kan gi henne litt informasjon:) Vet ikke om det er mulig at hun kan gå der, men hadde vært veldig bra, tror jeg:)

Kjenner bare hvor utrolig glad jeg ble av å møte denne herlige personen helt tilfeldig på et postkontor liksom:) Så vi har avtalt å dra å spise lunsj på onsdag. Gleder meg:) Kan også spørre om å få ta et bilde, slik at dere kan få sett henne:)





 Her kommer et bilde av fremkomstmiddelet vårt her i Mukdahan! :) Tok-tok heter det:) Det finnes nesten ikke taxier her, så det er tok-tok'er en bruker:) Veldig koselig, og godt og luftig i varmen! 


8 kommentarer:

  1. Hei på deg Merete:)
    Sø kosleg at dykken he fængi ein ny vænn! Moro når uventa ting skjer!

    SvarSlett
  2. Oiii, nå kjente æg at blei misunnelig!! He øu lyst å treffe på ein elefant!;) Hehe:) Kos dæg videre! <3

    SvarSlett
  3. Ja Marte, det æ utrulig gøy når sånt skje, særlig når det æ i Thailand vertfall:D

    Hehe, ja Anne, det æ bare å komme ned så ska æg finne ein t dæg:) hehe:P

    SvarSlett
  4. Gøy og lese kossen du he det!! Ser ut som du he det topp!! :D

    SvarSlett
  5. Koselig å høre Ingunn:)
    Ja d gjenge veldig fint:)
    Håpe d bare stenne fint t me dæg au! :)
    Stå på med påbyggsåret! D gjenge bra:)

    SvarSlett
  6. MERETE!! D æ så gøy å lese, å se bilder!!:) Æg bli litt misunnelig, men kjenne at d æ kjempegøy at æg fær lov t å oppleve noe a dette t jul:) Høre du å David he tatt dykke a planlegginga, d like æg;) hehe.. Stå på!!! Du æ fantastisk, Gud veldigne dg :D

    Stor klem frå Inger
    (som like Merete veldig godt, å håpe ho he d bra sjøl om ho savne ho mye!!)

    SvarSlett
  7. Konge å lese!! =) Tenke på deg, så bra å lese at du har d bra! Hehe, kan ikkje vær mye tilfeldig når sånnt skje! D er kult! ;)

    Jepps, me får snakkes en dag d passe for deg! Hadde vært kjekt!
    Stor klem fra Anna Leah og meg! Og Nils! =)

    SvarSlett
  8. Så koselig å høre Inger:) Ja du kan bare glede dæg:D He nesten bare vert positivt t nå;) Einaste æ at maten tykke æg ikkje he vert like god, som alle ska ha den t:) hehe.
    Ja me he prøvd å planlegge litt:) Så dette bli bra:)
    Stor og varm klem igjen (ette som æg he blitt veldig solbrent på kinnan;) hehe)

    Tenke masse på dykke der "heime" au Siv:) Og håpe virkelig at me kan snakkes snart:) He du fått dæg skype? Legg mæg t i tilfelle;)
    Stor klem igjen t alle 3;) Og litt ekstra t lille faddergullet mitt:D

    SvarSlett